(VIDEO) Natalia Morari, în „inspecție” la drumul Leova-Bumbăta: „Andrei, de ce lansarea Maiei Sandu nu a avut loc la Bumbăta?”

Ala Găină

„Șeful campaniei electorale a Maiei Sandu nu e nimeni altcineva decât marele Ostap Bender al zilelor noastre – Andrei Spînu. Doamna Sandu știe de ce anume el a fost ales. Dar și noi știm câte ceva, de fapt, toată țara știe. Citind știrea despre Leova-Bumbăta, m-am gândit: „Dar nu se poate, este pur și simplu incredibil, nu e posibil”. Am decis să verific singură”. O spune candidata independentă Natalia Morari, care a mers la fața locului și a văzut cum a fost construit drumul Leova-Bumbăta, care a costat statul 300 de milioane de lei. 

„Șeful de campanie electorală a Maiei Sandu este nimeni altul decât însuși marele Ostap Bender al zilelor noastre pe numele real Andrei Spînu. Dna Sandu știe și de ce anume el. Dar și noi mai știm câte ceva, de fapt toată țara știe.

Un drum de importanță locală cu o intensitate scăzută, care duce spre podul de pontoane care nici nu este funcțional tot anul, ci doar în perioada când e suficientă apă în râul Prut, drum pe care tirurile nici nu circulă (nu au cum să ajungă în România pentru că podul de pontoane nu le permite traversarea), acest drum ne-a costat, atenție, 4 milioane 195 mii de euro pentru un kilometru. Eu nu glumesc – împărțiți 290 de milioane la 3,6 km și aveți toate calculele”, a declarat Natalia Morari.

Fosta jurnalistă a dat exemplul drumului de centură în jurul comunei Bahmut, care a început să fie construit în perioada Plahotniuc.

„E vorba de drum național R1 Chișinău-Ungheni, segment de circa 6 km care a costat în total 10 mln de euro, deci 1 milion 667 de mii de euro pentru un kilometru. Și asta cu ale lui 30-35% de otkat cunoscut de tot domeniul, dar oricum de aproape de trei ori mai ieftin. Asta cum e posibil, îmi puteți explica?”, a mai declarat Morari.

Potrivit candidatei, Republica Moldova a cheltuit aproximativ 300 de milioane de lei, dintre care peste 50% au fost cheltuiți pe obiective inutile.

„O parcare imensă de 13 mii de metri pătrați, care nimănui, dar nimănui nu-i trebuie, pentru că fluxul de autocare pe acel segment de drum este mic, iar tirurile în genere nu pot trece podul de pontoane – sunt prea grele. Mai  mult, s-a descoperit că la licitația pentru proiectare, au participat 4 companii, dar nu există proiectul în sine, iar pentru construcția nemijlocită a acestui obiect nu s-a organizat nicio licitație, fiind încheiat un contract cu o singură companie. Vă imaginați? Cel mai scump drum și fără licitație pentru lucrări de construcție”, a mai declarat Natalia Morari.

Morari a venit și cu un apel către procurori, care au declarat recent că expertiza privind construcția drumului Leova-Bumbăta va dura 7-8 luni.

„Dragi procurori, ori ieșiți de sub fusta ei, ori măcar nu vă dați de rușine. Ați uitat de articolul privind acțiuni contra înfăptuirii justiției? Apoi să știți, aveți tot dreptul să-l aplicați atunci când cineva va face bătăi de cap în cadrul investigației, vorba lui Iachimovschi. Ori de altfel, avem tot dreptul să credem că aceste bătăi de cap sunt de fapt comanda politică venită din curtea șefului stafului doamnei președinte.

Știți de ce Andrei Spînu stă bine-merci și nu-și prea face griji referitor la tema asta? Deoarece el dădea indicații verbale, care nu pot fi supuse răspunderii penale.

Dar vremurile se schimbă odată și odată, dragă Andrei și ele se vor schimba nu doar pentru șefa ta, ci și pentru tine”, a mai spus Natalia Morari.