Situația învățământului special a fost discutată în cadrul vizitei ministrului Educației și Cercetării, Dan Perciun, la școala auxiliară nr. 7 din Chișinău, o instituție specializată pentru copii cu cerințe educaționale speciale (CES). Ministrul a mers în sălile de clasă, iar ulterior a avut o ședință de lucru cu angajații, pentru identificarea soluțiilor posibile pentru îmbunătățirea condițiile de studii și ajustării programului conform nevoilor elevilor.
Cadrele didactice au vorbit despre necesitatea achiziționării echipamentelor și mobilierului special, adaptat la nevoile copiilor cu CES. La fel, angajații au remarcat necesitatea unui număr mai mare de psihopedagogi, ceea ce ar facilita o intervenție personalizată pentru fiecare copil. Cadrele didactice au evidențiat importanța unei salarizări corespunzătoare complexității activității lor și calificărilor de care dispun.
Directorul instituției a precizat că Școala Auxiliară nr. 7 are peste 90 de elevi, majoritatea profesorilor având o experiență de peste 20 de ani. Această experiență vastă facilitează procesul de mentorat pentru cadrele didactice debutante. Materialele didactice adaptate, jocurile senzoriale și terapia senzorială contribuie semnificativ la dezvoltarea motricității și a altor competențe cheie pentru copii cu cerințe educaționale speciale.
Totodată, ministrul a subliniat importanța unor investiții și politici publice care să sprijine școlile auxiliare, în special prin alocarea de resurse materiale și umane și dezvoltarea unui Plan-cadru pentru instituțiile respective.