De Ultimă Oră

Breaking NEWS // Președintele României, Klaus Iohannis, demisionează din funcție

Președintele Klaus Iohannis a anunțat, în cadrul unei declarații de presă susținute la Palatul Cotroceni, că își dă demisia din funcție. ”Pentru a scuti…

Actualizat acum 18 ore

(VIDEO) Vlad Bilețchi: „Autoritățile vor să comaseze Aeroporturile Chișinău și Mărculești pentru a diminua valoarea acestora și a justifica o nouă concesionare”

Adrian Sirbu

Potrivit lui Bilețchi, schema a fost elaborată încă de fostul ministru al Infrastructurii, Andrei Spînu, după ce a înțeles că licitația privind înstrăinarea spațiilor comerciale către compania Lagardere a eșuat.

„Din punct de vedere legal, aeroportul ar trebui să aibă un master plan. Credeți că l-au făcut? Nu. Ar trebui să facă niște studii de fezabilitate, care să arate cât de fezabile sunt aceste investiții. Credeți că l-au făcut? Nu. Din punct de vedere strategic, aeroportul din Mărculești este amplasat într-o zonă geografică, care nu permite să fie construită o pistă mai lungă, respectiv, avioanele de tip cargo nu pot ateriza acolo, decât cele de model rusesc, cum ar fi Antonov, Ruslan ș.a., nu și pentru avioanele Airbus, folosite la ora actuală în Uniunea Europeană. M-am consultat cu specialiști care au activat nemijlocit în acest domeniu”, a subliniat Bilețchi.

Astfel, potrivit lui, cei de la guvernare au găsit o „șmecherie” ca să-și ducă planurile la bun sfârșit, și anume de a pune mâna prin alte metode pe „găina care face ouă de aur”.

„Care-i șmecheria? Foarte simplu. Ei vor să ia aeroportul Mărculești, să-l combine cu Aeroportul Chișinău, pentru că, după eșuarea licitației de la AIC, „partenerul strategic” străin, care a plătit deja bani, este nemulțumit de faptul că n-a primit ce voia să primească, respectiv, ai noștri fie trebuie să întoarcă banii, fie să ofere ceva mai mult. Și atunci le-au promis că vor combina aeroportul din Chișinău, care merge destul de binișor, cu cel din Mărculești, care este practic în faliment, astfel încât cifrele totale să arate rău și să poată justifica mai ușor de ce pregătesc ei concesionarea. Pentru că ai noștri nu pot gestiona nimic, doar chestiuni falimentare, iar ceea ce aduce bani, orice găină care aduce ouă de aur, să o dăm altora”, a menționat activistul.

El a mai atras atenția că deputatul Grădinaru a manipulat opinia publică, atunci când a spus că, de când PAS a preluat controlul asupra aeroportului, a crescut substanțial numărul de pasageri, folosind ca reper situația din 2020. Asta deoarece, în acea perioadă, zborurile au fost limitate la maximum din cauza pandemiei, ceea ce a și dus, de fapt, la reducerea numărului de călători.