(VIDEO) Ion Ceban critică închiderea școlii din satul Doina, Strășeni: „Pentru PAS educația este o problemă, pentru noi este o investiție”

Ala Găină

Primarul degrevat al Chișinăului și unul dintre liderii blocului Alternativa, Ion Ceban, a criticat dur decizia privind închiderea școlii din satul Doina, raionul Strășeni. Într-un video publicat pe rețelele sociale, acesta a atras atenția asupra dificultăților cu care se confruntă copiii și părinții din localitate, după ce clopoțelul nu a mai sunat pentru aproape 90 de elevi la 1 septembrie.

O localnică, mamă a unui copil, a povestit că de la închiderea școlii, părinții sunt nevoiți să transporte elevii cu mașinile proprii până la Vorniceni, ceea ce le afectează activitatea de zi cu zi.

„E foarte greu să nu avem o școală la noi în sat. Copilul mergea singur, acum trebuie să-l ducem personal. Eu trebuie să îmi cer voie de la lucru de fiecare dată și am probleme la serviciu. Drumurile sunt foarte rele și nu putem lua în mașină toți copiii care merg cu transportul public. Erau 84 de copii, cu rezultate foarte bune la examene”, a declarat femeia.

Ion Ceban a precizat că întreținerea gimnaziului din Doina ar fi costat anual circa 600 de mii de lei (aproximativ 30 de mii de euro) și a comparat aceste cheltuieli cu sumele investite de guvernare în concerte.

„Doar evenimentele organizate de PAS au costat între 6 și 20 de milioane de lei. Cu acești bani se puteau menține între 10 și 30 de școli ca aceasta. În sertarele Ministerului Educației există un document, care nu a fost făcut public, și care prevede închiderea a și mai multor școli după conceptul lor de optimizare. Pentru ei, educația este o problemă. Pentru noi, Blocul Alternativa, educația înseamnă investiții – în copii, în viitor și în dezvoltarea localităților. Dacă închizi școala, nu mai vine nimeni să se stabilească acolo”, a subliniat Ceban.

Anterior, Ministerul Educației a menționat că deciziile privind reorganizarea sau închiderea instituțiilor de învățământ sunt luate de autoritățile locale, cu scopul de a asigura accesul copiilor la educație de calitate, în școli mai bine dotate, cu activități extracurriculare și posibilități de a învăța limbi străine.

„Subliniem că, înainte de a lua asemenea decizii, este important ca comunitatea să fie consultată”, a precizat instituția.