Oricine ar trebui să cunoască aceste 7 lecții de menagement!
Unii manageri sunt atât de buni, încât devin mentori pentru alții, dar lecțiile pe care le aplică aceștia în business pot deveni oricând regulile de viață a cuiva.
Iată 7 lecții adevărate pe care le-ai putea folosi tu sau le-ai putea da mai departe!
1. Încrederea și reputația trebuie să fie cele mai importante principii atât în viață cât și în business. Cel mai bine o spune Henry Ford: “Nu poți construi o reputație prin ceea ce spui că vei face”.
2. Vârsta este doar un număr! Nimic nu valorează mai mult decât experiența, dar un bun lider crede, încurajează și investește in generațiile viitorului. Un exemplu este Liviu Tudor, care, alături de numeroasele proiecte imobiliare, a creat cel mai mare campus stundețesc privat din România! Vârsta nu indică puteresa cuvântului tău, sau multitudinea acționilor pe care le poți face!
3. Nu este necesar să le știi pe toate! Chiar daca supraveghează atent activitatea tuturor departamentelor din companie, cei mai apreciați manageri știu să delege sarcinile importante catre diferiți membri ai echipei, profesioniști in domeniul lor.
4. Păstrează mereu ușa deschisă! Liderul nu trebuie să se izoleze într-un turn, undeva la înălțime, ci să coboare printre oamenii săi, să le cunoască poveștile și problemele. El, ca lider trebuie să se implice în recrutare, pentru că deseori intuiția și experiența sa cu oamenii condul la alegerile perfecte!
5. Compasiunea și diplomația sunt trăsăturile marilor lideri! Nu poți conduce pe nimeni și nimic dacă nu înțelegi natura umană și nu poți să accepți oamenii, cu bune și cu rele. Barack Obama ofera un exemplu graitor in timpul acestui discurs:
6. Treci repede peste eșecuri! Odată ce ai învățat lecția, nu mai privi în trecut și spre viitor. Este o regulă pe care o învățăm din tenis, unde jucătorilor le este aproape interzis să se concentreze mai mult de o secundă asupra punctului pierdut, dacă vor ca să nu piardă întregul meci.
7. Afacerile sunt afaceri. Chiar dacă în contexte profesionale sunt legate prietenii, acest lucru nu trebuie să te facă să acorzi favoruri nemeritate sau să treci cu vederea comportamentele neprofesionale. Fiecare angajat sau colaborator trebuie să îțși cunoască rolul și să îl ia în serios.