Consumatorii vor putea depune sesizări online a neregulilor depistate
În opinia directorului APC, Iurie Eremia, acest proiect reprezintă o provocare pentru consumatori, îndemnând cetățenii să fie cooperanți cu inspectorii Agenției după ce depun o sesizare și să ofere informații suplimentare, dacă aceasta va fi necesar.
Prin intermediul www.imipasa.md cetățenii vor putea raporta diferite fraude, inclusiv diferența de preț raft-casă, produs expirat, lipsa informației în limba de stat, fraudă la cântărire, etc. Fiecare cetățean, care a raportat un caz fraudulos pe platformă va primi un răspuns de la instituția responsabilă în decurs de 30 de zile, fără a se deplasa la oficiul instituției pentru a depune o cerere sau pentru a afla statutul acesteia. Platforma este foarte ușor de utilizat, iar procesul de raportare durează mai puțin de 5 minute.
Phil Batson, Ambasadorul Marii Britanii în Republica Moldova, consideră că ”Inițiativa Îmi Pasă va contribui, în primul rând, la creșterea gradului de conștientizare a drepturilor consumatorilor, creșterea participării civice și va transmite un mesaj clar de zero toleranță față de corupție”.
Platforma www.imipasa.md a fost concepută în 2015 de Laboratorul de inovații sociale MiLab, un proiect comun al PNUD Moldova și al Centrului de Guvernare Electronică. Proiectul este susținut financiar de Ambasada Britanică la Chișinău.