Blogger: „LeBridge, planul de rezervă pentru schema de la Aeroport”

Ala Găină

„După eșuarea zgomotoasă a licitației cu strigare de la Aeroportul Internațional Chișinău, cardinalii din umbră ai Guvernului au pregătit planul de rezervă pentru acapararea singurelor spațiilor comerciale care aduc profit”. Asta scrie bloggerul Eugen Luchianiuc, care sugerează că autoritățile ar miza deja pe compania LeBridge pentru a câștiga licitația spațiilor comerciale de la Aeroport. 

Săptămâna mai trecută, cu o scurtă campanie de promo pe câteva site-uri și un canal de prichindel, această entitate comercială a anunțat despre cooperarea cu retailerul internațional de electronice Capi-Lux, care operează în mai multe aeroporturi, pentru a participa la a doua tentativă de licitare a spațiilor din aeroport. Observatorii avizați s-ar întreba de ce abia acum rețeaua Capi-Lux a decis să se implice în oferta moldovenească? De ce a stat departe până acum și de ce vrea să coopereze tocmai cu LeBridge? Răspunsul este la suprafață.

Șarlatanii Guvernului i-au promis companiei LeBridge că va fi răsplătită pentru salvarea aparenței de competitivitate din prima tentativă de licitare a spațiilor comerciale, numai că aceasta nu dispune de experiența și potențialul necesar pentru a-și asuma de una singură o astfel de activitate. Tocmai de aceea, garanțiile i-au fost prezentate managerului Capi-Lux, iar acesta a și plasat anunțul despre cooperare în presa controlată de cei care controlează concursul de la aeroport”, scrie bloggerul. 

Potrivit bloggerului, anterior, și liderul Partidului CUB, Igor Munteanu, care a fost președinte al comisiei parlamentare de anchetă, a investigat condițiile de privatizare de către LeBridge a celei mai mari companii de tutun din țară – Tutun-CTC. Politicianul a atenționat că, atunci când a început ancheta, administratorul LeBridge a transmis o scrisoare pe numele prim-ministrului și a comisiei parlamentare, în care menționa că este gata să returneze Tutun-CTC pentru că, de fapt, ar fi privatizat-o contra dorinței sale. „Și a sunat foarte straniu această poziție în anul 2019, atunci când efectuam ancheta și, evident, acest lucru, prin analogie, ne poate sugera faptul că și de data aceasta Le Bridge a participat contra voinței sale, încercând într-un fel să creeze aparența de competiție”, a explicat Munteanu decizia LeBridge de a depune în ultimul moment dosarul de participare la licitația de la aeroport.

„Tot despre LeBridge și despre caracterul dubios al privatizării Tutun-CTC și concesionării autogărilor și stațiilor auto au scris rise.md și zdg.md (asta pentru cei ce adoră presa galbenă, cum s-ar zice, dacă nu mă cred pe mine). Toate acestea arată clar că declarațiile lui Munteanu se adeveresc și că LeBridge, într-adevăr, a fost o supapă de siguranță pentru toate guvernările. Ce mai, această companie a colaborat chiar și cu Ilan Șor! Despre asta scriu jurnaliștii de la rise.md, pentru gurananți, de obicei, investigațiile acestui portal sunt probe juridice de necontestat. În mod normal, toate acestea erau suficiente pentru a include LeBridge, conform noilor tradiții, în listele de sancțiuni, însă vedem că interesul financiar este mai presus de factorul moral și compania nu doar că a scăpat de răspundere, ci a și devenit favorita viitorului concurs pentru închirierea spațiilor din aeroport”, a mai scris Luchianiuc.

Amintim că Agenția Proprietății Publice (APP) a anunțat pe 20 februarie relansarea licitației publice în vederea selectării unui locatar pentru spațiile comerciale cu destinația de alimentație publică și comerț specializat pentru zona sterila din incinta Aeroportului Internațional Chișinău.