Centrele multifuncționale ale ASP vor activa conform unui program special de muncă în ziua alegerilor

Adrian Sirbu

În contextul scrutinului din 20 octombrie, Agenția Servicii Publice îndeamnă cetățenii moldovenii cu drept de vot să verifice valabilitatea actelor de identitate pe care le dețin, iar cei care constată că documentele lor sunt expirate să le preschimbe.

Pentru eliberarea actelor de identitate, solicitanții se pot adresa la orice centru multifuncțional al Agenției Servicii Publice, indiferent de locul înregistrării la domiciliu și/sau reședința temporară.

Moldovenii aflați în străinătate se pot adresa la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale Republicii Moldova (MDOC). În lipsa MDOC în statul de reședință al solicitantului, cererea respectivă poate fi depusă la orice MDOC.

De asemenea, Agenția Servicii Publice informează cetățenii moldoveni cu drept de vot că duminică, 20 octombrie, centrele multifuncționale vor activa conform unui program special: 7:00-21:00. La solicitarea cetățenilor Republicii Moldova cu vârsta peste 18 ani vor fi eliberate buletine de identitate provizorii și vor fi înmânate buletinele de identitate confecționate.

Solicitanții care au depus cererea pentru eliberarea buletinului de identitate în perioada 20 septembrie – 17 octombrie pot ridica actul de identitate până pe 18 octombrie inclusiv în cazul în care termenul-limită al comenzii depășește această dată, indiferent de tariful achitat.

Numărul de alegători înscriși în Registrul de Stat al Alegătorilor este de 3 300 790. Potrivit Comisiei Electorale Centrale (CEC), dintre aceștia, peste 2,7 milioane de cetățeni cu drept de vot sunt atribuiți pe unități administrativ-teritoriale de nivelul II.