Moment istoric la Ungheni! A fost semnat contractul de construcție a podului peste Prut în regim de autostradă

Adrian Sirbu

Moment istoric la Ungheni. Astăzi a fost semnat contractul de proiectare și execuție a podului peste Prut. Semnarea contractului a avut loc în cadrul evenimentului Forumul Regional „Agenda de Transformare și Integrare”, care reunește oficialități de pe ambele maluri ale Prutului. Contractul a fost semnat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii din România și Ness Proiect Europe SRL.

Compania va avea la dispoziție 24 de luni pentru proiectarea și execuția lucrărilor. Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul autostrăzii A8, numită și Autostrada Unirii, ce ar urma să interconecteze infrastructura rutieră din România și Republica Moldova pe următorul traseu: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni (pe teritoriul Republicii Moldova).

„Moment istoric astăzi la Ungheni. S-a semnat contractul pentru proiectarea și construcția primului pod în regim de autostradă între România și R. Moldova. Am participat alături de oficialități de pe ambele maluri ale Prutului la acest eveniment cu o însemnătate deosebită pentru relația dintre România și R. Moldova. Proiectarea și execuția vor dura 24 de luni, iar podul va fi parte a Autostrăzii Unirii A8, dar și lotului de autostradă care va lega Ungheni de Chișinău. Obiectivul nostru comun este de a circula de la București la Chișinău pe autostradă în 2030”, a declarat Adrian Dupu, șeful Departamentului pentru Relația cu R. Moldova (DRRM), Adrian Dupu.

Noul pod peste Prut va fi dotat cu puncte de control a frontierei, cu parcări și spații de verificare pentru camioane. Președintele Parlamentului Republicii Moldova, Igor Grosu, care a precizat că prin aceste poduri, se va face pentru totdeauna unirea dintre malurile Prutului.

„Noi respectăm generația care a deschis și făcut podurile de flori. Acum asistăm la o altă generație, generația celor care construiesc poduri adevărate, poduri din piatră, din beton, care să facă unirea dintre aceste două maluri ale Prutului, odată și pentru totdeauna”, a declarat Igor Grosu.

Proiectul presupune realizarea a două poduri paralele – câte unul pentru fiecare sens de circulație – cu o lungime de cel puțin 261 de metri.

Potrivit CNAIR, finanțarea construcției evaluată la peste 30 de milioane de euro va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.