De Ultimă Oră

Veste bună! România și Bulgaria aderă complet la spațiul Schenghen de la 1 ianuarie 2025

Miniștrii de interne tocmai au adoptat o decizie de ridicare a controalelor la frontierele terestre interne cu și între Bulgaria și România începând cu …

Actualizat acum 8 ore

Toți sunt cu Șor? Radu Marian, despre transportatorii care și-au adus microbuzele în PMAN: Gruparea lui Șor încearcă să deturneze aceste proteste

Adrian Sirbu

Deputatul PAS Radu Marian a comentat protestul transportatorilor, care au venit astăzi în PMAN. „Aceștia sunt împotriva unei legi importante votate în decembrie de către Parlament – o lege care va face transportul public mai accesibil și mai sigur pentru cetățeni”, a comentat parlamentarul, într-o postare pe Telegram.

Un grup de transportatori a anunțat azi proteste. Aceștia sunt împotriva unei legi importante votate în decembrie de către Parlament – o lege care va face transportul public mai accesibil și mai sigur pentru cetățeni. Iată câteva din prevederile acestei legi cu care acest grup de transportatori nu sunt de acord:

– Facilităm concurență sănătoasă și mai multe opțiuni de deplasare pentru călători. Eliminăm limitările de oră atât la nivel de transport internațional, și reducem intervalul până la 15 min pentru cursele la nivel național. Până acum era practic imposibil ca un nou operator de transport să înceapă să presteze astfel de servicii. O măsură care va reduce abuzurile monopoliste ale unor companii;

– Ajutăm primăriile și primarii să ofere transport locuitorilor. APL-urile vor putea iniția deschiderea și modificării unei noi curse regulate.

– Reducem birocrația! Operatorii de transport rutier pot spune ”adio” foii de parcurs, aceasta fiind exclusă din lista documentelor de strictă evidență. Iar pentru a reduce și mai mult din birocrație, vor fi excluse din lista documentelor necesare la bord, un șir de acte care există deja în sistemele informaționale ale Agenției Naționale Transport Auto (informația privind inspecția tehnică, certificate de competență profesională, etc.);

–  Fiscalizăm și digitalizăm transportul rutier: e-bilet, e-gps și e-routing. Impunem fiscalizarea procesului de acordare a biletului de călătorie, biletele vor fi emise în forma bonurilor fiscale sau a documentului electronic. Ne vom asigura că acest lucru să se întâmple până la sfârșitul anului 2024;

–  După expirarea termenului de autorizație care durează 8 ani, operatorii de transport auto vor putea să mai activeze încă 4 ani – dacă vor întruni criteriile prestabilite care vor fi reglementate de Guvern.

Sunt aceste măsuri binevenite pentru pasageri și pentru transportatorii care vor să lucreze corect? Da. 

Sunt aceste măsuri binevenite pentru cei care vor sa lucreze după regulile vechi? Probabil nu”, a punctat Radu Marian.

De altă parte, Președintele Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto, Oleg Alexa, a spus că rețeaua de rute trebuie să respecte principiile europene, să asigure accesul egal și nediscriminatoriu la serviciile de transport public în fiecare localitate.

Transportatorii acuză că au fost obligați să cumpere aparat de casă, care să fie conectat la un sistem gestionat de o companie privată care percepe comision pentru gestionarea fluxului. Potrivit lui Oleg Alexa, această companie preconizează să încaseze 50 de milioane de lei pe an din companiile transportatorilor.

Sunt prevederi contrare legislației Uniunii Europene și toate au fost făcute sub paravanul necesității de armonizare a legislației naționale cu legislația europeană, afirmă președintele Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto.

Oleg Alexa a anunțat că transportatorii încep de astăzi o serie de proteste. La nevoie, vor fi și sistări de rute.

Anatolie Munteanu, director executiv al Asociației Patronale a Profesioniștilor din Transporturi „Transportatorul”, insistă ca modificările făcute să fie retrase, iar Codul Transportului Rutier și Codul Fiscal să fie modificat în interesul cetățenilor, transportatorilor și statului.