Buletinele de identitate vor fi disponibile în format digital. Legea a fost votată în lectură finală
Buletinele de identitate, permisele de conducere și certificatele de înmatriculare vor fi disponibile în format digital. Proiectul de lege a fost votat de Parlament în lectură finală. Inițiativa legislativă vine să reglementeze inclusiv generarea și utilizarea acestor documente în format digital, transmite IPN.
Respectivele documente în format digital vor fi utilizate prin intermediul aplicației guvernamentale integrate a serviciilor electronice. Agenția de Guvernare Electronică, cu suportul financiar al Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare, lucrează la dezvoltarea aplicației care va asigura accesul utilizatorului la toate serviciile electronice în baza identității electronice personale.
Buletinul de identitate digital al cetățeanului Republicii Moldova va fi un act de identitate generat pe telefonul sau tableta titularului și va conține un set de date preluate în regim automatizat și în timp real din profilul persoanei din Registrul de stat al populației și, suplimentar, un identificator electronic (cod QR).
Proiectul va mai reglementa posibilitatea de a depune online solicitarea de înmatriculare a mijloacelor de transport și livrarea prin serviciul guvernamental de livrare (MDelivery) a certificatelor și plăcuțelor de înmatriculare. De asemenea, se propune introducerea obligației notarului de a depune, prin intermediul unui serviciu electronic, la Agenția Servicii Publice, cererea de înregistrare a actului juridic autentificat sau a contractelor de vânzare-cumpărare și a altor documente conexe bunurilor imobile. După efectuarea înregistrării, se va expedia în mod electronic notarului și titularului dreptului certificatul electronic privind înscrierile în registrul bunurilor imobile. Modificările legislative au scopul de a securiza tranzacțiile autentificate de către notari în privința bunurilor imobile și a exclude necesitatea interacțiunii cetățenilor cu ASP.
Un alt domeniu de intervenție a proiectului îl constituie reglementările aferente extraselor din diverse registre de stat. În acest sens, se propune ca reproducerea pe hârtie sau pe alte suporturi materiale a informațiilor din registru să conțină un identificator electronic unic (cod QR, cod de bare, cod digital), care va permite verificarea electronică a autenticității documentelor.