sfsff

Premieră // Republica Moldova, pentru prima dată la expoziția de alimente și băuturi de la Barcelona

Cristina Grosu

După cum a comunicat Organizația pentru Promovarea Investițiilor și Exporturilor din Moldova (MIEPO), Moldova a fost reprezentată de șapte companii autohtone cu stand de țara de 20 m.p.

Potrivit MIEPO, care a susținut financiar participarea companiilor la eveniment, cea mai mare ediție din ultimii ani oferă industriei alimentare o platformă importantă pentru întîlnirile de afaceri, cu un nivel ridicat de inovare, făcînd din gastronomie factorul său de diferențiere.

La acest târg au participat cei mai mari producători și furnizori de alimente și băuturi din peste 75 de tari (cca 4000 de companii internaționale expozante), care și-au prezentat produsele și serviciile celor peste 140.000 de cumpărători din 143 de tari.

Promovarea inovării și a calității gastronomice au fost două repere importante ale tîrgului.

În consecință, activitățile expoziționale au fost orientate spre identificarea principalelor tendințe și îmbunătățirea conexiunilor dintre industria alimentară, industria gastronomică și cea turistică. Peste 100 de activități de gastronomie, ateliere și spectacole de gătit au avut loc în timpul expoziției, unde au participat un grup de bucătari deținători de stele Michelin, în timp ce experți internaționali de top ai vinului vor participa la evenimentul Vinorum Think.

Zona Alimentaria Hub oferă informații și cunoștințe despre cele mai noi tendințe, dar este în același timp și un centru de afaceri, care găzduiește circa 12.500 de întîlniri între buyerii internaționali și expozanți. Obiectivul major al producătorilor autohtoni este stimularea exportului și comercializării fructelor și produselor procesate din fructe, vinuri și a altor produse alimentare pe piețele țărilor UE si SUA.

În cadrul evenimentul, cu implicarea partenerului local, au fost organizate întâlniri B2B cu potențialii cumpărători en-gross și cu amănuntul din Spania si regiune. De asemenea, s-au stabilit relații cu potențiali clienți, precum și popularizarea brandului „Moldova Taste Makes the Difference” în rândul consumatorilor locali, dar și promovarea brandului turistic „Be Our Guest”.