Construcția unui nou pod, dotat cu o infrastructură vamală și de control al trecerii frontierei de stat, va contribui nu doar la intensificarea relațiilor bilaterale dintre România și Moldova, accelerarea fluxului de mărfuri, dar va crea posibilitatea atât locuitorilor celor două state, cât și cetățenilor altor țări de a se deplasa mai rapid de pe un mal al Prutului pe altul, au constatat vicepremierii.
Statisticile oficiale relevă că România este cea mai mare piață de desfacere a produselor moldovenești, cu o cotă de 24.59 la sută în primele șapte luni ale anului 2017, și ocupă din 2014 prima poziție printre țările partenere din care Republica Moldova importă mărfuri. Potrivit Biroului Național de Statistică, cei mai mulți cetățeni străini, care au traversat frontiera de stat în prima jumătate a acestui an, au fost înregistrați din România, respectiv 55,7 la sută din totalul de traversări de 1,7 milioane de persoane.
În prezent, nouă poduri, dintre care șase rutiere, leagă cele două țări, cele mai solicitate fiind Albița-Leușeni, Sculeni-Sculeni, Galați-Giurgiulești.