În primele 10 luni ale anului curent, poliția a înregistrat 86 de cazuri de escrocherie, săvârșită prin folosirea abuzivă a identității „Poșta Moldovei”

Ala Găină

Inspectoratul General al Poliției informează că în primele 10 luni ale anului curent, oamenii legii au înregistrat 86 de cazuri de escrocherie, săvârșită prin folosirea abuzivă a identității Întreprinderii de Stat „Poșta Moldovei”.

Astfel, Poliția avertizează populația să fie extrem de precaută în raport cu mesajele primite care solicită modificarea în regim de urgență a datelor personale, bancare sau furnizarea altor informații confidențiale, sub pretextul unui pachet nelivrat.

Pentru a nu deveni victima infractorilor cibernetici, țineți cont de următoarele reguli:

  • Poșta Moldovei nu transmite mesaje prin care să ceară date bancare, parole sau alte informații confidențiale.
  • Orice solicitare de acest tip, primită prin SMS sau alte canale de comunicare este frauduloasă și nu provine de la această instituție.
  • Clienții sunt încurajați să verifice cu atenție sursa mesajelor și să nu furnizeze niciun fel de date personale prin astfel de canale.

Totodată, pentru a vă asigura securitatea cibernetică în mediul virtual, respectați următoarele recomandări:

  • Fiți atenți la mesajele suspecte;
  • Nu accesați linkurile și nu descărcați fișierele din mesaje dubioase;
  • Verificați sursa mesajelor doar pe pagina oficială a expeditorului sau contactați organizația legitimă;
  • Nu expediați informații sensibile prin SMS.

Cum procedați dacă ați primit un mesaj suspect?

  • Blocați numărul de telefon de la care ați primit mesajul;
  • Imediat informați banca, dacă ați introdus datele bancare;
  • Monitorizați conturile bancare;
  • Schimbați parolele conturilor.

În cazul în care aveți îndoieli sau doriți să verificați informația, contactați Serviciul Suport Clienți al Poștei Moldovei la numărul unic de telefon 1310, telefonul fix 022-27-00-44 sau lăsați un mesaj pe adresa electronică: [email protected].