De Ultimă Oră

ULTIMA ORĂ! Un bărbat, răpit în centrul Chișinăului de milițieni transnistreni. Poliția: „Trei persoane au fost reținute”

Un cetățean al R.Moldova a fost răpit de așa-zișii milițieni ai regimului separatist de la Tiraspol. Potrivit surselor PulsMedia.MD din cadrul Procuratu…

Actualizat acum 5 ore

România va construi patru poduri noi peste Prut cu Republica Moldova. Au fost semnate contractele pentru proiectare

Ala Găină

Contractele pentru proiectarea a încă patru poduri noi peste râul Prut, în valoare de 4,4 milioane de euro, fără TVA, au fost semnate astăzi la Chișinău. La eveniment au participat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din România și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea.

Cele patru poduri vor fi:

– Pod Stânca (România) – Costești (Republica Moldova)
– Pod Bumbăta (România) – Leova (Republica Moldova)
– Pod Fălciu (România) – Leca (Republica Moldova)
– Pod Răducăneni (România) – Bărboieni (Republica Moldova)

Durata fiecărui contract pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate, semnat între CNAIR și compania LIKE CONSULTING SRL, este de 12 luni, valoarea fiecărui contract este de 1,1 milioane de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Bugetul de Stat al României.

Cele 4 noi poduri, care vor fi construite după finalizarea Studiilor de Fezabilitate, vor asigura creșterea capacității de transport dintre cele două state și vor contribui la conectivitatea infrastructurii rutiere a Republicii Moldova cu România și implicit cu rețelele de transport din Uniunea Europeană.

În plus, construcția acestor poduri va contribui și mai mult la apropierea economică a Republicii Moldova de România și de Uniunea Europeană.

„Anul acesta vom lansa în licitație și contractul pentru proiectarea și execuția unui pod nou peste Prut, la Albița, care va avea 4 benzi de circulație și care va asigura conexiunea dintre infrastructura rutieră a României și cea a Republicii Moldova. Proiectul va fi finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF)”, a mai spus șeful CNAIR.

La ora actuală, CNAIR are în derulare și contractul pentru construcția ansamblului de poduri de la Ungheni care va asigurarea legătura dintre România (județul Iași) și Republica Moldova (Raionul Ungheni), proiect finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), care trebuie finalizat până la sfârșitul anului 2026, cel mai târziu.

Tot în derulare sunt și contractele pentru proiectarea necesară modernizării podurilor rutiere peste Prut de la Sculeni (România) – Sculeni (Republica Moldova) și Oancea (România) – Cahul (Republica Moldova). Finanțarea acestor contracte este asigurată prin Programul Transport 2021-2027.