Protestul transportatorilor s-a încheiat: „Până la Anul Nou, 80% din curse nu vor mai putea deservi pasageri””
Zeci de microbuze au staționat de dimineață în Piața Marii Adunări Naționale, în semn de protest față de modificarea legislației în domeniul transporturilor rutiere. Transportatorii acuză autoritățile că noile reglementări ce le vizează activitatea contravin normelor europene. De altă parte, reprezentanții Ministerului Infrastructurii au declarat anterior că două asociații nu reprezintă întreaga ramură de transport rutier, iar autoritățile au simplificat activitatea transportatorilor.
Reprezentanții Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto spun că din proiectul, aprobat la începutul lunii noiembrie de Guvern, privind activitatea transportatorilor, „au fost excluse și au fost incluse alte prevederi, care contravin legislației europene”. Protestatarii s-au arătat nemulțumiți de faptul că primăriile vor putea lansa noi rute și stabili programul curselor. Astfel, potrivit lor, ar exista riscul să fie lansate curse fără justificare.
„Nu sunt opțiuni, noi ne oprim. Modificările care sunt propuse acum duc la aceea că fără voința noastră, 80% din curse se vor opri de la deservire. Nu are sens, dacă nu este interval, nu are sens să mă concentrez la rutele care transportă 2,3,4 pasageri. La protest sunt implicați cred că 90-95 la sută din transportatorii din țară”, a declarat Anatolie Munteanu, director executiv al APPT Transportatorul.
Anterior, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, a declarat că modificările la cod transportului rutier vor asigura oamenii cu transport mai calitativ, mai modern.
„Ce propun acești transportatori care au ieșit la protest? Au o singură propunere, să rămână totul pe vechi. Ei vor să ceară bani zilnic de la șoferi pentru că le dau acea hârtie/autorizație să circule. Ei vor să nu investească în transport mai modern. Ei vor să nu respecte graficul de executare a rutelor pentru care au autorizație. Ei vor să nu ofere bilete pasagerilor. Ei vor să nu permită deschiderea de rute noi, chiar și acolo unde se solicită de către oameni și administrația publică locală”, a declarat Andrei Spînu.
Într-un comunicat al cabinetului de miniștri, se arată că din lista documentelor de strictă evidență va fi exclusă foaia de parcurs, dar și actele care deja există în sistemele informaționale ale Agenției Naționale de Transport Auto – informația privind inspecția tehnică și certificatele de competență profesională. Ceea ce, potrivit autorităților, va reduce birocrația. Ultima dată reprezentanții Asociației au protestat pe 9 noiembrie.