elevi

BAC 2016 – Ce părere au absolvenții despre modul în care s-au desfășurat examenele?

Sorina Noroc

 Vasile GRIBINCEA

Vasile Gribincea

  Pentru mine, sesiunea n-a fost foarte dificilă – am avut de susținut doar examenul de istorie și cel de chimie. În sine, testul de istorie n-a fost greu; dificilă a fost pregătirea, dată fiind programa foarte voluminoasă. Cât privește examenul de chimie, testul propus a fost, ca în anii precedenți (și, sper, ca în anii viitori), unul cât se poate de accesibil.

  Am 3 de 10 și un 9. M-aș fi bucurat dacă aveam 10 pe linie, mai ales pentru că nu mi-a lipsit mult, dar sunt mulțumit și de rezultatul pe care am reușit să-l obțin.

 Cred că orice test are câteva întrebări speciale, menite să realizeze o selecție riguroasă a celor care iau nota 10; știu cazuri de întrebări exagerate, care le-au făcut probleme inclusiv profesorilor (și mă refer la profesori competenți). Nu-mi amintesc să fi întâlnit formulări neclare; totuși, fiecare sarcină trebuie citită cu atenție, de mai multe ori – e suficient să-ți scape un singur amănunt ca să nu iei punctaj mare. Cred că e binevenită modificarea structurii unor examene, așa cum e, bunăoară, cel de istorie – formula propusă în acest an, mizând pe multipla valorificare a surselor istorice oferite, este în avantajul absolvenților. Aparent, probele nu sunt grele – greu e să iei 10. Dă de gândit faptul că tot mai mulți elevi consideră că e mai ușor să obțină confirmarea nivelului B2 (unii ajungând și la nivelul C1 sau C2) în cadrul unui examen cu recunoaștere internațională – care implică investiții suplimentare considerabile, de timp și financiare – decât să ia nota 10 la examenul de bacalaureat la limba străină.

Lina BURDUH

Lina Burduh

 Testele de BAC din acest an mi s-au părut accesibile, itemii au fost formulați clar, astfel încât, pe parcursul rezolvării testului, nu am întâmpinat dificultăți în înțelegerea acestora: cunoșteai materialul – scriai. În privința încadrării în timp, eu zic că a fost perfectă –  trei ore nu e nici prea mult, nici prea puțin.

 Am contestat trei examene. Rezultatele nu au fost însă pe măsura așteptărilor. Am înțeles doar că nu suntem încurajați, acasă. Greșeli în calculul punctajului am sesizat la două obiecte, iar după contestare, s-a mai „scăpat” din vedere încă un punct. Sunt dezamăgită de modul în care au fost controlate testele. Din moment ce primul evaluator îți oferea un punctaj pentru nota 10, lucrarea era controlată de un al doilea, care încerca să-ți scoată cât mai multe puncte, cu și fără motiv, parcă pentru a nu lua notă maximă. Nu vreau să o iau foarte aproape de inimă, dar chiar e un gest de dispreț față de generația tânără.  Totuși, camerele de luat vederi sunt cele care m-au liniștit, știind că, cel puțin, am scris toți atât cît am știut.

Nu vreau să o iau foarte aproape de inimă, dar chiar e un gest de dispreț față de generația tânără.  

Vlad BANTUȘ

Vlad Bantus

  Testele au fost de nivel mediu, nu prea complicate.

  Nu mi-a plăcut modul în care s-a petrecut contestarea. În cazul meu, nici punctajul nu a fost recalculat, ceea ce demonstrează că nimeni nici nu s-a uitat în lucrare.  Pe lângă un punct de la recalculare, aveam nevoie de încă 2 pentru o notă mai mare. Conform baremului, trebuia sa acumulez acele 2 puncte, chiar și mai mult, dar  nu s-a întâmplat. Nu are rost să mă gândesc la o reevaluarea a lucrării, când nici recalcularea nu a fost efectuată.

 Dă de gândit faptul că tot mai mulți elevi consideră că e mai ușor să obțină confirmarea nivelului B2 (unii ajungând și la nivelul C1 sau C2) în cadrul unui examen cu recunoaștere internațională, decât să ia nota 10 la examenul de bacalaureat la limba străină.

Mihai ȘAPCO

Mihai Sapco

   Partea negativă este că am scris testul pe mese mici, la unele examene . La geografie aveam 6 atlase și era imposibil de lucrat. Mai era și numărul mare printat pe masă, deci, aveam loc insufiecient pentru lucru! De câteva ori mi-a căzut atlasul. Tot aici, de menționat faptul că s-au încurcat atlasele si colegii de clasa au fost nevoiți să scrie bacul la geografie fără acestea. Atlasele erau în ordine, inițial –  prezentate noi, la solicitarea secretarilor centrelor de bac -, însă ceva s-a întîmplat.

  Cât despre evaluare, iarăși, la limba română au fost profesori subiectivi; la geografie, deși era clar scris în barem că se permit și alte variante corecte de răspuns, verificatorii s-au limitat doar la ce oferea baremul.

  La engleză, pentru mine, a fost o istorie aparte. Avusesem 91 de puncte și, respectiv,  92 de puncte, conform primelor două verificări. Apoi, al treilea verificator mi-a acordat 89 de puncte – nota 8. Mi-a scăzut două puncte de la eseu, care, în opinia mea, erau acordate corect.  Bazându-se pe faptul că lucrarea mea avea 91 de puncte, a scris 89, dar punctajul corect (inițial) era de 92 de puncte, ceea ce însemna că trebuia să am, după ultima verificare, 90 de puncte. În final, la contestare, s-a făcut recalcularea și problema a fost soluționată.

   În concluzie, am rămas puțin satisfăcut de procedura de susținere a examenului.

Nicolae IAȚCO

Nicolae Iatco

   Referindu-mă la examenele de limbă română, geografie și limbă franceză, părerea mea este că au fost ok, nu grele. Ce ține de matematică, aici am avut probleme, pentru mine a fost dificil (nu îmi place matematica, și nici nu o știu tare bine). Am acumulat  13 puncte, respectiv, am dat la contestare, sperând să îmi acorde un punct pe care chiar îl meritam, dar nu a fost să fie. Un lucru ciudat a fost că unui coleg de grupa i s-a oferit un punct, deși el scrisese semnul greșit, la un exercițiu. Eu însă am pus semnul corect și mi-au lăsat tot 0 puncte. Unui alt prieten i s-au acordat deja 2 puncte, în urma contestării, la același exercițiu, dar a pus același semn ca și mine. Și aceasta e matematică, unde baremul este pentru toți, unde rezultatul este fix, aici erori nu trebuie să fie. Totuși, ni s-a dovedit că și aici se poate.

În privința încadrării în timp, eu zic că a fost perfectă –  trei ore nu e nici prea mult, nici prea puțin.

Cătălina LIPCIU

Catalina Lipciu

   Examenele mi s-au părut stresante, dar, odată ce studiasem acești 12 ani, eram sigură de forțele proprii. La capitolul verificare, am identificat greșeli în punctaj (menționez – chiar și după contestații).  Testele au fost formulate bine. Mă bucur nespus că am finisat această treaptă din viața mea și sper, pe viitor, să îmi mai amintesc de anii de liceu.

 

 

   Le mulțumim absolvenților pentru receptivitate și pentru sinceritate. Tuturor le urăm succes la admitere!