Vv

TV8, somat să ofere drept la replică. Vlad Bilețchi: „Presa „liberă și independentă” manipulează din nou”

29-09-2021 09:22

A lezat onoarea și demnitatea persoanei și a atentat la viața privată. Vorbim de postul de televiziune TV8, care clachează din nou. Asta după ce duminică, 26 septembrie, în cadrul emisiunii Cutia Neagră Plus, jurnalista Mariana Rață a prezentat un reportaj pe care l-a denumit „investigație” despre liderul AUR-Moldova, Vlad Bilețchi, în cadrul căruia a manipulat opinia publică.

În acest sens, liderul AUR, Vlad Bilețchi, a depus o sesizare în adresa postului de televiziune, dar și la Consiliul Audiovizualului, în care a denunțat lipsa de imparțialitate manifestată de jurnaliștii de la TV8. În sesizare se arată că informația difuzată în cadrul reportajului sus-menționat este falsă și defăimătoare, întrucât autorul a răspândit informații false, expunând fapte care nu corespund adevărului. „Mai mult, detaliile prezentante în investigație au fost tendențioase. De exemplu, propoziția: „În perioada guvernării lui Vlad Plahotniuc, asociația (n.r. „UNIREA-ODIP”) a devenit deosebit de vocală și vizibilă” enunțată în cadrul reportajului nu are un substrat factologic argumentat, ci reprezintă mai degrabă o OPINIE a jurnaliștilor de la TV8, ceea ce încalcă principiul echidistanței și profesionalismului de care trebuie să dea dovadă un jurnalist”, se arată în textul sesizării. 

 

„Consider că informația despre mine în cadrul emisiunii „Cutia Neagră Plus” din data de 26 septembrie 2021 de la postul de televiziune TV8 a fost prezentată cu încălcarea dreptului la respectul onoarei, demnității și reputației profesionale, dreptul la respectul vieții private. Detaliile au fost relatate tendențios cu denaturarea realităților și în contradictoriu cu ele. Totodată, informațiile din reportaj constituie judecăți de valoare fără substrat factologic suficient, lipsite de dovezi, care atentează la numele, imaginea și drepturile mele”, a mai declarat Vlad Bilețchi. 

În acest sens, liderul AUR solicită de la TV8 publicarea integrală a discuției telefonice cu producătorul emisiunii, Cristina Lujan și dezmințirea informațiilor prezentate în reportaj.