„Puteți să vă încheiați în continuare contractele de furnizare de mărfuri, în special a produselor agricole, prin utilizarea rutelor alternative pe teritoriul Uniunii Europene. Aveți cale liberă în UE! Aveți libertate, costuri mai mici și beneficiați direct de apropierea noastră de UE”, li s-a adresat transportatorilor, vicepremierul Andrei Spînu, care a semnat documentul din partea R. Moldova.
Acordul a fost încheiat pe un termen determinat, până la 31 martie 2023, cu posibilitatea de a fi prelungit.
La ceremonia de deschidere a evenimentului, Andrei Spînu a avut o întrevedere cu Adina Vălean, comisar european pe transporturi și a semnat cu ministrul Transporturilor din Ucraina, Oleksandr Kubrakov, o scrisoare comună pentru Comisia Europeană pentru dezvoltarea:
• coridorului rutier pe direcția Jytomyr – Berdiciv – Vinnytsia – Nemyriv – Soroca – Râșcani. Dezvoltarea acestui traseu, în special, includerea lui în harta TEN-T și construirea unui pod de frontieră peste râul Nistru vor rezolva problemele logistice și vor crea condiții adecvate de siguranță pentru transportul și schimbul de mărfuri cu Uniunea Europeană;
• rețelei de drumuri a Republicii Moldova cu rețeaua de autostrăzi din România, prin construirea podului rutier Ungheni (România) – Ungheni (Moldova) peste râul Prut, ca o continuare a autostrăzii A8 Târgul-Mureș – Iași – Ungheni, care va deschide o mare oportunitate de extindere a acestei construcții la Chișinău și Odesa.
Tot astăzi, oficialul moldovean a semnat alături de alte țări (Austria, Germania, Croația, Bulgaria, Cehia, România, Bosnia și Herțegovina, Slovacia, Serbia, Ucraina) și Concluziile privind reabilitarea și întreținerea eficientă a infrastructurii de căi navigabile pe Dunăre și afluenții săi. Documentul vine să sprijine durabil și eficient navigația pe Dunăre, reducerea barierelor administrative în navigația transfrontalieră a râului, dezvoltarea infrastructurii terestre, în special locurile de acostare.