Acest incident a avut loc pe 24 octombrie 2018. De Stanislav Tonu s-a apropiat Oleg Ohrimenco, angajatul firmei Limani-grup din Chișinău și a cerut să-i explice modalitatea de preluare a mărfurilor vămuite. Vameșul i-a răspuns în română, iar acestuia a insistat să vorbească cu el în rusă. Atunci Stanislav Tonu i-a răspuns că vorbește în limba de stat și că nu se află pe teritoriul Federației Ruse ca să fie obligat să vorbească în rusă.
Ohrimenco a telefonat și s-a plâns la Serviciul Vamal, iar pe numele lui Tonu a fost pornită o anchetă de serviciu. La 20 decembrie 2018, vameșul a fost sancționat disciplinar cu mustrare pentru că prin acțiunile sale ar fi lezat prestigiul Serviciului Vamal.
Astfel, vameșul a contestat în instanță ordinul de sancționare, solicitând articolul 25 din Legea cu privire la Serviciul Vamal, care prevede că una dintre condițiile de angajare în cadrul Serviciului Vamal este cunoașterea limbii de stat şi nu se solicită cunoașterea altor limbi. ”Nu există niciun act normativ sau vreo prevedere legală care m-ar obliga să vorbesc în limba rusă cu un cetățean al Republicii Moldova. Această obligație nu este prevăzută nici în fișa postului”, a declarat Tonu în instanță.
Vameșul a pierdut procesul la Judecătoria Chișinău, dar a câștigat în instanțele ierarhic superioare. Astfel, conducerea Serviciului Vamal a fost obligată să-și anuleze ordinul de sancționare.