Calea Ferată va închide 14 staţii feroviare care generează pierderi de milioane
Autorii susțin că proiectul a fost elaborat în vederea implementării Concepției pentru restructurarea sectorului feroviar și a întreprinderii de stat “Calea Ferată din Moldova” pentru anii 2018-2023.
”Proiectul are drept scop diminuarea cheltuielilor majore, suportate de către Calea Ferată din Moldova”, menționează autorii.
Totodată ei precizează în contextul datoriilor acumulate de către întreprindere şi reformelor demarate în sectorul transportului feroviar, CFM a identificat un număr de staţii feroviare, care nu sunt implicate în activitatea întreprinderii, dar din cauza prevederilor Codului Transportului Feroviar acestea nu doar că nu pot fi închise, dar trebuie să fie întreținute și dotate corespunzător, iar la stație urmează să activeze cel puțin 5 angajați.
„Acest impediment nu poate fi acceptat în condițiile în care o parte din obligațiile de serviciu ale angajaților respectivi pot fi executate automatizat, la distanță de echipamente, cu care este dotată întreprinderea”, notează autorii documentului.
În aceste condiții, Calea Ferată din Moldova a identificat o listă extinsă de stații activitatea cărora generează pierderi de circa 25 milioane de lei, din care jumătate revin pe seama staţiei Glodeni-Reuţel-Glodeni.
Potrivit CFM refuzul autorităţilor publice locale de a coordona conservarea staţiilor, generează pierderi financiare. Este vorba despre stațiile Halta (km 111 și km 1507), stația Zaim, stația Kulima, stația Greceni, stația Kiriutnea, stația Mereni, stația Bahmut, Hiliuț, stația Glodeni-Reuțel-Glodeni, stația Țârdea, stația Cobâlea, stația Ghizdita și stația Hadjimus.
Calea Ferată susţine că suspendarea activităţii unor staţii, se planifică ca angajaţii întreprinderii să fie transferaţi la alte staţii şi filiale CFM. De asemenea, modificările efectuate nu vor afecta orarele și rutele trenurilor de călători.
Rața Diana – stagiar FJȘC USM