dd

Cum ne revenim dupa mesele de Paște. Nutriționista Elena Iațenco ne îndrumă cum să păstrăm organismul sănătos

Luni, 9 aprilie 2018, 12:32

De Paște, tradiția pare sa fie cel mai mare dușman al siluetei. Mesele copioase sunt o cauză a kilogramelor în plus, dar și a problemelor de sănătate care pot apărea ulterior.

După Paște este important să se revină la o dietă echilibrată, ușor redusă caloric, pentru a corecta efectul exceselor alimentare, vegetarianismul strict nefiind nici pe departe o soluție pe termen lung, însă este foarte utilă și recomandată o mărire a cantităților de fructe, legume, cereale integrale și semințe consumate în această perioadă a anului.

„După o astfel de alimentaţie încărcată, avem mare nevoie de o cură de detoxifiere. În perioada de după Paşte, când vedete sunt mielul, ouăle, pasca, cozonacul şi vinul, este necesar să mâncăm fructe şi legume şi să consumăm multe ceaiuri din plante medicinale. Corpul nostru are nevoie de multă mișcare, pentru a menține un echilibru sănătos”, a spus Elena Iațenco, nutriționista.

Specialiștii ne recomandă să revenim la regimul normal treptat și să excludem proteinele pe care le-am consumat în exces.

„Trebuie evitate băuturile alcoolice, carbogazoase și, în special, pe cele cu aport de cafeină și zahăr. De asemenea, pentru hidratare nu trebuie băute lichide foarte reci, ci lichide calde sau la temperature camerei. O altă formă prin care ne putem reveni este o cură sănătoasă de ceai verde. trebuie evitate băuturile alcoolice, carbogazoase și, în special, pe cele cu aport de cafeină și zahăr. De asemenea, pentru hidratare nu trebuie băute lichide foarte reci, ci lichide calde sau la temperature camerei. O altă formă prin care ne putem reveni este o cură sănătoasă de ceai verde”, a menționat nutriționista.

În zilele de detoxifiere, alimentaţia se bazează pe  sucurile proaspete de fructe şi legume. Acestea ajută la  eliminarea toxinelor şi regenerarea  ţesuturilor. Medicii atrag atenţia asupra faptului că detoxifierea nu înseamnă înfometare.